אבחון דידקטי במרכז ד"ר טל – חייג/י חינם: 03-6413483
  חיפוש סגירה 03-6413483



אנחנו כאן בשבילך

השאר/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם
קבע פגישה


אבחון דידקטי במרכז ד''ר טל

כשילד חוזר מבית הספר ואומר שהוא לא מספיק אף פעם להעתיק מהלוח הורים רבים חוששים שאולי הוא זקוק למשקפיים.

כאשר הילד מסרב לעשות שיעורי בית בטענה עיקשת ש"לא בא לו" הורים רבים מוצאים עצמם כועסים או מוטרדים מהחוצפה החדשה שאימץ ילדם.

חייג/י לשיחת יעוץ אישית: 03-6413483

אלא שלא תמיד משקפיים יפטרו את בעיית העתקה מהלוח (גם אם הילד באמת זקוק להם) וכן במקרים לא מעטים הילד לא מתחצף, אלא פשוט מנסה להתחמק ממטלה שמהווה עבורו קושי עצום.

מטרת האבחון הדידקטי

לקויות למידה מהוות אתגר ובעיקר קושי משמעותי עבור הילד הלומד בכיתה. אבחון דידקטי נועד לזהות אפשרות לקיומה של לקות למידה ולבחון דרכים לסייע לילד להתגבר עליה.

בכל גיל ישנה נורמת ציפיות למידה מהילדים הנמצאים באותו השלב: בתחילת בית הספר היסודי על הילד לדעת לקרוא ולכתוב, בהמשך עליו לדעת פעולות חשבון בסיסיות ומאוחר יותר גם פעולות מורכבות וכן הלאה.

אבחון דידקטי בודק את תפקודי הלמידה של הילד בתחומים ספציפיים באופן המותאם לנדרש בבית הספר ולנורמה.

מטרה נוספת של האבחון היא לבדוק האם הקשיים שמפגין הילד אכן נובעים מלקות למידה או שמא הם נובעים מקושי רגשי, אשר משפיעה על יכולת הלמידה של הילד.

מסיבה זו, אם לאחר האבחון עולה תמונה לא ברורה או המאבחן או הפסיכולוג חשים שהאבחון לא מסביר מספיק את הקושי בתפקוד של הילד מוסיפים גם את החלק הפסיכולוגי.


כאשר מבחינים בקושי לימודי של הילד או בפערים ביכולות הלימודיות שלו או כאשר הילד מביע התנגדות ללמידה ("משמעם לי".... "לא בא לי") מומלץ לפנות להתייעצות עם פסיכולוג או מאבחן דידקטי לשם בחינה האם כדאי לערוך אבחון.

כהורים חשוב שתקבלו את המידע המתאים מגורמים בית - ספריים (מורים מקצועיים, המחנכת והיועצת) באשר לתפקוד הלימודי של הילד בכיתה.

אך לא פחות חשוב מכך הוא להבין את התקשורת הסמויה של הילד, מה הוא משדר בין השורות, למה הוא מתכוון כאשר הוא אומר שמשעם לו להכין שיעורי בית או שהוא עייף (בדיוק כשצריך ללמוד למבחן) שכן ילדים רבים לא מסוגלים להגדיר ולבטא במילים את הקושי שהם חווים, ולא פעם מביעים אותו בדרכים אחרות.

מה בודקים באבחון דידקטי

האבחון מתחלק לכמה תחומים בסיסיים, על פי הנלמד בבית הספר ועל פי היכולות הנדרשות מהתלמיד, בגילאים השונים:
 

  • יכולת קריאה וכתיבה בעברית (ולעיתים גם באנגלית)
  • יכולות שפתיות למשל, הבנת הנקרא
  • יכולת הבנה חשבונית, הבנה גיאומטרית ותהליכים אוטומטיים נוספים, בהתאם לגיל הנבדק
  • תפקודי זיכרון - שמיעתי וחזותי
  • תפקוד גרפו-מוטורי
  • תפקוד ויזומוטרוי - תיאום יד עין
  • מטלות של קשב וריכוז - על מנת לבחון האם ייתכן כי הקשיים נובעים מקושי בתחום זה והאם נדרש אבחון הפרעות קשב וריכוז

הכנה מוקדמת לאבחון

רגע לפני שהולכים לאבחון חשוב לערוך עם הילד הכנה מוקדמת. אין הכוונה להכשיר אותנו לענות נכון על השאלות, אלא להסביר לו מה הוא צפויה לעבור.

הכנה מעין זו תסייע לו לשתף פעולה במהלך האבחון, תאפשר להפיק את המירב מהאבחון וכפועל יוצא תסייע לו להתגבר עם קשייו בלימודים.

חשוב להתייחס לקושי הראשוני עליו הוא העיד/ התלונן. למשל, אם הילד מתלונן שקשה לו להעתיק מהלוח כדאי להסביר לו שהוא הולך עכשיו לפגישה עם פסיכולוגית או מאבחנת שתעזור לו לבדוק למה קשה לו להעתיק מהלוח.

חשוב גם לפרט מעט על מה התהליך הצפוי באבחון, ועל כך ניתן ומומלץ להתייעץ עם המאבחן או הפסיכולוג המבצע את האבחון.


סרטונים בנושא
הצוות המומחה באבחונים צוות מומחים מקצועי - מותאם אליך אישית
להרגיש קצת יותר טוב - תוספי התזונה הטבעיים של דר' טל | תוסף התזונה Re-Start Super
| תוסף התזונה Re-Live Super
מתעניין בטיפול אישי? צוות המומחים שלנו ישמח לעזור צור קשר

אנחנו כאן בשבילך

לקביעת פגישה השאר פרטיך
ונחזור אליך בהקדם
שליחת פנייה