כוח אדם מקצועי - מה ההתרשמות הראשונית מהמטפלות? עד לגיל 3 סיפוק צרכי הילד והימצאות במסגרת חמה ומחבקת חשובות יותר מגירוי והעשרה אינטלקטואלים.
האם המטפלות בחרו במקצוע מתוך אהבתן לילדים? האם הן מסוגלות לגלות גמישות ולהתאים עצמן לצרכי הילד? האם הן חמות? כדאי להתייעץ עם ממליצים, ולהתמקד במידת האפשר באלו שיש להם ערכים הוריים דומים לשלכם.
צוות מטפלות קבוע - ילדים זקוקים לדמויות קבועות כדי להרגיש תחושת ביטחון במקום. חשוב שהילד ידע שהוא מגיע מדי יום לסביבה מוכרת ובטוחה הן מבחינת המקום, והן מבחינת הצוות.
בגילאים אלו הילדים מובלים בידי המבוגרים, שיגרה מאפשרת להם לדעת מה צפוי להם ולקבל ביטחון.
קיום קשר עם ההורה - האם צוות הגן מקפיד לעדכן את ההורה בתפקוד הילד, וקשוב לבקשות ההורה?
יחס פרופורציונלי בין מספר אנשי הצוות לילדים - בגיל שנתיים-שלוש היחס בד”כ הוא של מטפלת על כל שבעה ילדים. בגן עירוני החל מגיל 4 היחס גדל למטפלת על כל 17 ילדים.
מרחב מותאם - מה מידת הניקיון ורמת הצפיפות, האם המבנה בטיחותי, האם המשחקים מתואמים לגיל, האם המרחב מותאם לגובהם של הילדים כך שהם לא רק נעים בין רגלי חפצים ואנשים.
מראה עיניים - לכל הורה חשובים דברים שונים, מומלץ מאד להגיע בשעות הפעילות של הגן ולראות אם הילדים רגועים, האם הם מקבלים מענה לבכי, האם הם נראים משועממים, כיצד המטפלות מתמודדות עם פעילות הגן וילדיה.
האם הילדים אוהבים את הגננות ומתרפקים עליהן, האם המטפלות עירניות, האם הגננות גמישות בהתייחסותן לילדים?
ילד פעלתן ישתלב יותר טוב בגן עם חצר מאובזרת וגדולה. ילד ביישן יתאים יותר לגן עם מעט ילדים, או לגן עם יחס גבוה של אנשי צוות על ילדים. הסתגלות הילד לגן תלויה במידת הביטחון שהוריו מסוגלים לספק לו.
ככל שההורים ירגישו יותר ביטחון במקום שבחרו יהיה להם יותר קל להרגיש שהילד “בידיים טובות”, הם ישדרו זאת לילד והמעבר יהיה יותר קל עבורו.
כדאי לדעת: על ילדים ומעברים בין מסגרות