דניאלה יהושע - פסיכותרפיסטית ועובדת סוציאלית קלינית
  חיפוש סגירה 03-6413483



אנחנו כאן בשבילך

השאר/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם
קבע פגישה
צוות המטפלים של הקליניקה

דניאלה יהושע - פסיכותרפיסטית ועובדת סוציאלית קלינית

פסיכותרפיסטית ועובדת סוציאלית קלינית, בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית מטעם אוניברסיטת חיפה. מטפלת במבוגרים בשיטות טיפול שונות. בטיפוליה היא משלבת  בין גישות טיפוליות שונות ובעיקר מתבססת על טיפול דינמי קוהוטיאני ותרגוליי מיינדפולנס וחמלה עצמית מודעת.  כמו כן, דניאלה בוגרת קורס לטיפול בילדים בגיל הרך, בגישה הדיאדית, וכן מורה לתוכניות מבוססות מיינדפולנס (, MSC (MBSR. 
 
דניאלה מטפלת במבוגרים במצבי משבר, אובדן, שכול וצמתים שונים בחיים (גירושים, זוגיות חדשה, הורות והכנה להורות). כמו כן, מסייעת במצבים רגשיים שונים לרבות מצבי רוח, דיכאון, חרדות ופוביות, דימוי עצמי נמוך, בעיות בקשר בין אישי.  בנוסף, היא מלווה תהליכי עומק (גם בטיפולים אינטנסיביים של מספר פעמים בשבוע לפי הצורך) על מנת לסייע לאדם לצאת ממצבי משבר, לחזור לתפקוד ולשפר את איכות חייו.  
 
לדניאלה ניסיון של למעלה מעשור באבחון ובטיפול בילדים ומבוגרים וכן בהדרכות הורים כחלק מעבודתה כעובדת סוציאלית קלינית במרכזים טיפוליים שונים, במרפאות לבריאות הנפש ובמעונות שיקומיים, במרכז להתפתחות הילד בבית חולים זיו, בצפת, בעמותת אנוש, מרפאה לבריאות הנפש 'אליעזר' בכפר סבא ועוד. 
 
כמו כן, דניאלה עוסקת בהוראה של תוכניות מבוססות מיינדפולנס, לרבות קורס הפחתת לחצים באמצעות מיינדפולנס וחמלה עצמית מודעת, המיועדים לקהל הרחב ומאפשרים טיפוח של איכויות קשב, ויסות, סבלנות, רוגע, אמפתיה, טוב לב, שמחה וחברות לעצמנו ולאחרים סביבנו. 
 
מיינדפולנס (קשיבות) היא גישה הנשענת על עקרונות בודהיסטיים ומזרחיים, אך מתוקפת ומוכחת במחקרים כיעילה בטיפול נפשי. במסגרתה לומד האדם כיצד להגביר את המודעות להווה ואת תשומת הלב לעצמי, מתוך מטרה לפעול ולהתמודד מתוך בחירה ומודעות לדרכי התנהלותו, ולא מתוך הרגל אוטומטי. 
 
מיינדפולנס מסייע להפחית עמדות נוקשות כלפי העצמי, שיפוטיות יתר או תחושות אשם על התנהלות מהעבר וללמוד כיצד למצות את ההווה באופן מלא. השיטה יעילה במיוחד במצבי מתח, חרדה, או סטרס,וכן במצבי דכאון או מצב רוח לא יציב, כמו גם מול מחשבות טורדניות או התנהגות כפייתית. 
 
במהלך הטיפול מתבצעים תרגולים שונים של קשיבות ולעיתים התרגול נמשך גם בבית, כך שלאדם האפשרות להתמודד, להפחית לחצים או חרדות באופן עצמאי. השיטה הטיפולית הזו מתאימה הן למבוגרים והן לבני נוער . 
 
שיטת החמלה העצמית מאפשרת לנו להגיב לקושי רגשי או מחשבתי עם טוב לב, סמפטיה והבנה כלפי עצמנו כך שבמקום ביקורת עצמית, האשמה עצמית ותסכול נוכל לפנות לעצמנו בתמיכה והרגעה.השיטה משלבת מיומנויות של מיינדפולנס וחמלה עצמית וזאת על מנת לפתח יותר חוסן ריגשי, לבנות בניית יחסי חברות וטוב לב לעצמנו ולסובבים אותנו. מחקרים מראים כי חמלה עצמית מודעת עשויה לשפר את תחושת הרווחה הנפשית, מגבירה שמחה, מפחיתה חרדה ודיכאון ואף יכולה לעזור בשמירה על אורח חיים בריא כמו תזונה ופעילות גופנית. 
 
בקורס מותרגלות שיטות שמסייעות לפתח גישה רכה כלפי העצמי, כלים להתמודדות עם רגשות קשים ברוגע ונינוחות, דרכים לעורר מוטיבציה דרך גישה מעודדת ולא ביקורתית, התייחסות לשינוי מערכות יחסים המעוררות קושי ועוד


סרטונים של דניאלה יהושע

אנחנו כאן בשבילך

לקביעת פגישה השאר פרטיך
ונחזור אליך בהקדם
שליחת פנייה