למה כל כך קשה לך להפסיק לעשן? על התמכרות לעישון סיגריות

   חיפוש סגירה 1800-100-172





למה כל כך קשה לך להפסיק לעשן?

עבור אנשים שמעשנים, הסיגריות הן חלק מההתנהלות היומיומית ומלוות את רוב הפעולות השגרתיות של החיים: העישון הוא הסיבה לצאת להפסקה קלה מעבודה או לימודים, העישון מתלווה לשתיית הקפה, אחרי הארוחה, בזמן שיחת טלפון, בעת נהיגה, מול המחשב או הטלוויזיה, אחרי הסקס, לפני השירותים ועוד.

בהתחלה מצטרפת הסיגריה להתנהגויות ולפעולות הרגילות של היומיום. בהמשך מתקבע בתודעה הקשר האסוציאטיבי בין ההתנהגות לסיגריה ונוצרת אשליה כאילו ההתנהגות תלויה בסיגריה ולא תוכל להתקיים בלעדיה.

כך גם לגבי רגשות: הסיגריות שמלוות את המעשן לאורך כל היום, נתפסות אצלו כקשורות לרגשות שהוא חווה, עד שנדמה לו שלא יוכל להתמודד עם רגשותיו מבלי לעשן.

לצד התלות ההתנהגותית והפסיכולוגית החזקה בעישון, מתפתחת אצל המעשנים גם התמכרות פיסיולוגית לניקוטין, שהיא חזקה ומהירה יחסית להתמכרויות לחומרים אחרים.

הניקוטין מגיע למוח ומשפיע עליו במהירות שיא של שניות בודדות. ההשפעה היא קצרה יחסית ומתפוגגת תוך פחות משעה ולכן הצורך לעשן שוב מתעורר תוך זמן קצר. עישון סיגריות נעשה בממוצע 20-40 סיגריות ליום, הרבה יותר מכל  שימוש בחומר ממכר אחר.

הקושי להתגבר על התמכרות לסיגריות

ההחלטה להפסיק לעשן כרוכה בחששות רבים, בפחד מכישלון ובגורמים נפשיים, חברתיים ורגשיים. 

הפרידה מההרגל הממכר היא תהליך קשה וכואב, המחסור בגופני בניקוטין גורם לתופעות של "קריז" שמתבטאות בעצבנות, כאבי שרירים, קשיים בשינה, עצירות, עייפות ועוד.

המחסור הנפשי בהרגל שפיתחנו כלפיו תלות גורם לכמיהה שקשה להתמודד איתה. עישון סיגריות מהווה בין היתר גם אמצעי לוויסות עצמי ורגשי.

המעשנים נעזרים בסיגריה כדי להפיג מתח, להפחית חרדה ולהירגע. ההחלטה להיגמל מעלה את החשש להתמודד עם כל אותם קשיים ללא התיווך של הסיגריות.

אנשים רבים חווים תחושה של חרדה שמציפה אותם לנוכח הקשיים הצפויים: קושי להתרכז בעבודה או בלימודים, קושי לוותר על ההפסקות שהיו לעישון, פחד מהשמנה או עצירות, חשש להיות עצבני ובכך לעורר קונפליקטים זוגיים או משפחתיים, כמו גם החשש מהפחתת ההנאה מיחסי מין ללא העישון.

אפשר להפסיק לעשן ב- 8 מפגשים בלבד! צור עמנו קשר לפרטים נוספים: 1-800-100-172

איך ליווי אישי יכול לעזור

בגלל המורכבות של גמילה מהתמכרויות, הדורשת התמודדות עם שילוב של קשיים גופניים רגשיים ונפשיים, חשוב שהתהליך יהיה הדרגתי, מותאם לקצב וליכולת האישית שלך, להרגלי החיים, לאישיותך המיוחדת ולמצבך הנפשי.

קיימות סדנאות המבטיחות תוצאות מהירות בזמן קצר. ישנם אנשים שהטיפול הקבוצתי מתאים להם והם מצליחים בעזרתו להפסיק לעשן.

אולם רבים אחרים אינם מצליחים להשתלב בקבוצה. החשיפה לאחרים, הקצב הקבוע שעל חברי הקבוצה לעמוד בו והקושי לקבל התייחסות לצרכים האישיים של כל משתתף, אלו גורמים להם לפרוש מהסדנה ולוותר על הניסיון להיגמל.

מעשנים שנשרו מהסדנאות ואינם מודעים לכך שישנה דרך אחרת שבעזרתה יוכלו להיגמל, חווים תחושה של אכזבה עצמית, כישלון וייאוש.

טיפול פרטני לגמילה מסיגריות מאפשר לאדם להתקדם בתהליך הגמילה בקצב האישי שמתאים לו תוך התייחסות אישית וליווי של איש מקצוע מומחה.

בצד התייחסות לפרידה מההרגל ולשינוי ההתנהגותי הנגזר ממנה, הטיפול הפרטני מאפשר התייחסות גם לנושאים נוספים הקשורים לגמילה כגון:

  • זיהוי הפחדים הקשורים להפסקת הגמילה
  • התמודדות עם חרדות
  • זיהוי ושינוי של מחשבות לא רציונליות ומיתוסים
  • התמודדות עם הצלחה וכישלון
  • התמודדות עם חוויות של חולשה ושל תסכול
  • התמודדות עם מעידות

טיפול פרטני לגמילה מעישון סיגריות מאפשר הצלחה לטווח ארוך. הטיפול בשיטת CBT משלב משימות, תרגול ותוכנית להפחתה הדרגתית של העישון, כמו כן הסתייעות בתחליפי ניקוטין ובתרופות, לפי הצורך ובהתאמה אישית.



מתעניין בטיפול אישי? צוות המומחים שלנו ישמח לעזור צור קשר


אנחנו כאן בשבילך

לקביעת פגישה השאר פרטיך
ונחזור אליך בהקדם
שליחת פנייה