כיצד פעילות גופנית תורמת לבריאות גופנית ונפשית - מרכז ד"ר טל
  חיפוש סגירה 03-6413483




אנחנו כאן בשבילך

השאר/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם
קבע פגישה


כיצד פעילות גופנית תורמת לבריאות גופנית ונפשית

גוף ונפש קשורים זה לזה באספקטים רבים. מצבים רגשיים שונים עלולים להשפיע על התפקוד הגופני שלנו ומצבים פיזיים שונים עלולים להשפיע על מצבנו הרגשי.

קשר חשוב בין השניים, אשר נחקר רבות, הינו הקשר החיובי בין פעילות גופנית לבין מצבנו הרגשי.

גופנו מפריש חומרים שונים הנקראים נוירוטרנסמיטרים (מולכים עצביים) המשפיעים על מצב רוחנו. חוסר של נוירוטרנסמיטרים מסויימים עלול להוביל לדיכאון וחרדה.

נמצא כי פעילות גופנית מעודדת הפרשת נוירוטרנסמיטרים שונים ובכך יכולה לשפר את מצב הרוח ולעזור במצבים אלו למשל. במהלך אימון כושר מופרשים אנדורפינים, משככי כאבים טבעיים שהגוף מפיק, אשר אלו תורמים להרגשה טובה, אופוריה ונינוחות.

במקביל לחומרים המופרשים במוחנו במהלך פעילות ספורטיבית מתקיימים מספר דברים נוספים אשר הופכים את פעילות זו להיות כה חיובית עבורנו:

  • הסחת דעת- מתאפשרת הסחת דעת מבעיות ומטרדים יום יומיים.
  • אינטראקציה חברתית - בפעילות ספורטיבית עשויה להיווצר אינטראקציה חברתית המדמה מפגש חברתי, אך בשונה ממפגש חברתי פעיל בפעילות זו קיים פחות לחץ ליצירת תקשורת מילולית עם האחר ובכך התקשורת היא לעיתים יותר פשוטה.
  • הערכה עצמית – תפיסתו של האדם את עצמו מהווה את הליבה של בריאות הנפש. חיזוק וייצוב ההערכה העצמית נובע מהתבססות על יכולות עצמיות ותחושת מסוגלות עצמית, שהיא האמונה של כל אחד מאיתנו כי ביכולתו לבצע את הפעולה או המשימה ולהצליח. הערכה עצמית כוללת את דימוי הגוף שלנו וטיפוחו. על כן, שמירה על האסתטיקה, בניית הגוף לפי רצון המתאמן, הפחתת משקל, שריפת שומנים, חיטוב ועיצוב צפויים לתרום להערכה עצמית חיובית יותר.
  • פורקן מתחים – פעילות ספורטיבית היא אפשרות לשחרור מתחים שהצטברו בגוף ובנפש בצורה יעילה ובטוחה. הפעילות הגופנית יכולה לאפשר את ביטויי התוקפנות והתחרותיות שלנו בדרך לגיטימית ואף מיטיבה. 
  • תחושת ביטחון – מגוון תרגילים יכולים לתרום לביטחון רב יותר ביכולת שלנו לשמור על עצמנו מול סיטואציות יומיומיות. ניתן לראות כי אנשים הסובלים מחרדה על כל גווניה לומדים לפחד פחות מעליית הדופק שלהם, פעילות גופנית היא למעשה חשיפה מבוקרת לעוררות גופנית, כך גם מתחדדת האבחנה בסיבת עליית הדופק.
  • ביקורת עצמית –מאמץ ספורטיבי ונתינה עבור העצמי עשויים להחליף מחשבות אוטומטיות של  הענשה עצמית במודע או לא במודע. בנוסף, רוב האנשים צפויים להרגיש פחות ביקורת עצמית לאחר מאמץ גופני

בהקשר הפיזי מחקרים מראים כי פעילות גופנית קבועה מורידה את הסיכון לחלות במחלות כרוניות ביניהן סכרת מסוג 2, מחלות לב וריאה, סרטן ולחץ דם גבוה. בנוסף היא עשויה למנוע מוות בטרם עת ב-20%-30%.

הפעילות הגופנית צפויה לשפר את חיי היום יום שלנו ולהועיל לנו מבחינה פיזית בהקשרים הבאים:

  • שינה
  • תפקוד מיני
  • מערכת העיכול
  • מערכת החיסון
  • מערכת סילוק רעלים
  • תגובה לתרופות וחומרים אחרים
  • מניעת מיחושים גופניים וחולשת שרירים.
  • תורמת לתחושת חיוניות גופנית.

 

במרכזנו בכלל ובתוכנית אשפוז יום פסיכיאטרי בפרט אנו שמים דגש ומייחסים חשיבות רבה לשילוב של פעילות גופנית כחלק מתהליך הטיפול הרגשי. אנו משלבים פעילות גופנית תדירה כחלק מהתוכניות האינטנסיביות, הקבוצתיות והפרטניות, המותאמת באופן אישי לכל מטופל.

הפעילות הספורטיבית במרכזנו נעשית בחדר כושר פרטי אשר בשעות הפעילות סגור רק למטופלנו באופן פרטני, דיסקרטי ומבוקר.

אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו למידע נוסף בנושא שילוב פעילות גופנית כחלק מתהליך טיפולי, לעזרה בהתאמת הטיפול הנכון עבורכם ולמידע עבור התוכנית צעד קדימה במרכזינו.

 

 


מתעניין בטיפול אישי? צוות המומחים שלנו ישמח לעזור צור קשר

אנחנו כאן בשבילך

לקביעת פגישה השאר פרטיך
ונחזור אליך בהקדם
שליחת פנייה