איך תדע/י שהגיע הזמן להחליף פסיכולוג?

   חיפוש סגירה 1800-100-172





הגיע הזמן להחליף את הפסיכולוג שלך?

את/ה כבר מכיר/ה את ספת הפסיכולוג, שוכנעת מאחרים או מניסיון כי טיפול פסיכולוגי יתן לך את המענה שחיפשת למציאת איכות חיים נאותה, אלא שעכשיו עולים ספקות חדשים: האם הטיפול עדיין טוב לי או שאולי עלי לנסות מטפל או סוג טיפול אחר?

האם כדאי להחליף פסיכולוג?

מקרים רבים יכולים להביא אותנו לשאול את השאלה האם עלינו להחליף פסיכולוג, בין אם רק התחלנו טיפול לבין אם אנו נמצאים בטיפול שנים רבות:

  • תחושות מיצוי של נושאי השיחה עם המטפל.
     
  • הרגשה כי בעיות חדשות שעולות או בעיות ישנות עליהן עובדים זה זמן מה "אינן נפתרות".
     
  • חוסר הסכמה עם דעותיו של המטפל.
     
  • תחושה כי התקשורת ביני לבין המטפל כבר לא זורמת כפי שהיתה בעבר.
     
  • פרסום אודות שיטת טיפול המכוונת בדיוק לבעיה שאני מתמודד עמה, במספר פגישות מועט ויש לה גיבוי של סיפורי הצלחה מאנשים אחרים.
     
  • היעדר "כימיה" עם המטפל (במקרה של התחלת טיפול) וחוסר יכולת להיפתח ולדבר על הדברים המטרידים את נפשי.

זה נכון שטיפול פסיכולוגי אינו "חתונה קתולית", אך לא תמיד הפתרון הוא להחליף פסיכולוג.

ישנם מקרים בהם טוב להשאר עם המטפל הנוכחי ולספר לו על התחושות החדשות שעולות בנו.

ישנה חשיבות רבה הן למודעות לתחושות החדשות שעולות והן לבדיקה מאין נובעות תחושות אלו. 

יש לבדוק האם השינוי שחל עם המטפל הוא שיקוף אובייקטיבי של המציאות או האם הוא מבטא משהו עמוק יותר.

פעמים רבות אנו משליכים את היחסים שלנו עם אחרים על המטפל עצמו. כך למשל חוסר תקשורת עם אנשים בחיינו יכולה לבוא לידי ביטוי גם בטיפול כאשר אנו חשים שאין לנו תקשורת זורמת עם המטפל. החלפת מטפל במקרה כזה לא תעזור, וסביר להניח שהבעיה תצוץ שוב עם המטפל החדש.

גם במקרה בו ראינו פרסום על טיפול קצר מועד וחדשני, על אף המבוכה שכרוכה בכך, יש להעלות את ההתלבטות בפני המטפל.

לא רק שייתכן והמטפל מכיר את אותן שיטות חדשניות ויכול להאיר את עניינו בנושא, ישנה גם חשיבות לבחינת הרצון שלנו למצוא פתרונות "קסם".

דיבור על כך יראה  לנו כי ייתכן ואנו למעשה מנסים לברוח מהתמודדות יסודית עם הבעיה, ובכך לפתוח פתח לשינוי בטיפול הנוכחי.
 

במקרה של היעדר "כימיה" בתחילת הטיפול עלינו להבין שכמו בכל התחלה של מערכת יחסים גם פתיחות והתקשרות למטפל יכולה לקחת זמן, אדרבה כאשר המטרה היא לדבר על הדברים העמוקים בנפשנו.

יש לבחון את הדברים ולראות האם גם לאורך זמן נשמרת תחושת האי נוחות שליוותה את הפגישות בהתחלה או שעם הזמן  התחושה מתפוגגת.

לכן לפחות בשלב ראשון חשוב לדבר על הדברים ולשתף בתחושות החדשות. עצם הדיון על הדברים יכול להוביל לשינוי הרצוי.

במקרה ששיחה עם המטפל לא עוזרת ואינה מביאה לפתיחת כיוונים חדשים בטיפול ונראה כי התחושות ממשיכות לאורך זמן או אינן משתנות, יש לשקול להחליף מטפל.



מתעניין בטיפול אישי? צוות המומחים שלנו ישמח לעזור צור קשר


אנחנו כאן בשבילך

לקביעת פגישה השאר פרטיך
ונחזור אליך בהקדם
שליחת פנייה