מיינדפולנס Mindfulness - טיפול מתקדם במרכז ד"ר טל
  חיפוש סגירה 03-6413483



אנחנו כאן בשבילך

השאר/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם
קבע פגישה


מיינדפולנס - אפשר להפסיק לסבול!

 

paying attention in a particular way: on purpose, in the present moment, and non-judgmentally      (Kabat-Zinn)

 

מה זה שיטת מיינדפולנס?

שיטת מיינדפולנס מתמקדת ביכולות של האדם – לזהות, להתבונן, להימנע מתגובת שיפוט ולשאת מצוקה.

לזהות את הרגשות, מחשבות, חוויות. להתבונן בהם, מבלי לנסות לשלוט או לשפוט אותם. היכולת להימנע מלהיות שיפוטי בתגובה לאירוע. היכולת לשאת מצוקה וכאב היא מרכזית לכל ניסיון לשינוי עצמנו.

מיינדפולנס עוסק ביכולת לשאת את הכאב והתסכול כפי שהם בהווה, מתוך העיקרון של קבלת חוויות אישיות ומציאות כפי שהיא ברגע נתון.
אם כן, אחד הדגשים של המיינדפולנס הוא הרעיון של "התבוננות ללא שיפוט ערכי". זהו מצב שבו האדם לומד לתפוס מרחק ממחשבותיו ואמונותיו ולהפוך למעין צופה מהצד בלי להזדהות עם הרגש שעולה בעקבות המחשבות. קצת אולי כמו המשאלה של להיות זבוב על הקיר של עצמינו, או כמו להיות צופה בסרט בקצב איטי.

רובינו עסוקים ביום יום ב ,doing כלומר בעשייה פעילה, כאשר המטרה בטיפול מבוסס מיינדפלונס, היא ללמוד להיות במצב של ,being מצב של הוויה. מצב זה מאפשר לנו לסרוק מה מתרחש באופן אוטומטי במוחינו, ללמוד לחיות יותר בהווה, להיות פתוחים יותר ולקבל את מחשבותינו ורגשותינו. ראייה זו מבוססת על המחויבות לרעיון, שמודעות וקבלה של חוויות הם מרכיבים קריטיים בתהליכי שינוי. מודעות מביאה לחופש בחירה, בניגוד למצב תודעה שנשלט ע"י תבניות  של חשיבה ותגובות אוטומטיות.

 

מקורה של שיטת מיינדפולנס?

הבודהיסטים הבינו מזמן, שהגורם העיקרי לסבל הוא חוסר קבלה של מצבינו במציאות שאנחנו חיים. כשאנחנו חווים משבר או תוהים לגבי בחירות בחיינו, הרגש הראשון, שלא פעם משתלט עלינו, הוא הפחד: מה יהיה? מה יקרה? הפחד מציב בפנינו פרדוקס בלתי הוגן - אנחנו נמנעים מלעשות צעדים לקראת דברים שעשויים להפוך את חיינו לטובים יותר. הימנעות זו מקורה בפחד מעתיד שעדיין לא נוצר, אך למעשה מכתיב את חיינו בהווה, קצת בדומה לרעיון של נבואה המגשימה את עצמה. טיפול בשיטה זו אימץ את הרעיון הבודהיסטי לפיו שלוה מושגת ע"י שחרור מחשיבה קיצונית וכן את רעיון הזן, שחופש יכול להיות מושג, דרך חוסר היקשרות לחוויה.

 

למי מתאימה של שיטת מיינדפולנס?

השיטה מתאימה לכל אדם, בכל גיל ומגדר. ראיית המציאות בבהירות מסייעת להתמודד עם מצבים נפשיים שונים כגון מצבי לחץ, חרדה ודיכאון ובעצם לכל מי שחווה עומס בחיים אשר משפיע על השקט הנפשי שלו. השיטה מתאימה לכל מי שרוצה לחוש מחדש הנאה מהדברים הקטנים, להגביר את תחושת המסוגלות ולהרגיש יותר שלווה.

 

יתרונות מיינדפולנס

נקודת המבט על המצב מאפשרת לנו לאמץ גישה חיובית יותר. היא מעוררת בנו תחושה של העצמה מעשירה ומגבירה את המוטיבציה להקשיב ולבחון. בין היתר תורמת להתמודדות עם רגשות אשם, חוסר ביטחון וכאבים רגשיים ונפשיים אחרים בזכות ההתבוננות מבחוץ על עצמנו ועל מה שקורה בחיינו. תחושת המסוגלות בכך מציגה לנו את עצמנו באור מתמודד- אני חי/ה את ההווה קשוב/ה לו ולומד/ת ממנו.

 

מיינדפולנס ככלי יישומי מתקדם בעולם הטיפולים הנפשיים

שילוב של פסיכולוגיה מערבית ורוחניות מזרחית, הפכה בעשורים האחרונים למוקד העניין של פסיכולוגים רבים. אלו פנו ללימודי טכניקות בודהיסטיות לבחינת התודעה, כאשר אינטגרציה של תרגול רוחני מזרחי עם שיטות טיפול קוגניטיביות, היא אחת הדוגמאות של הרצון לשילוב זה. רעיונות אלו ייחודים ביותר בחברה מערבית בה השימוש בטכנולוגיה רווח יותר מכלים של "קבלה", היות וזוהי חברה המאמינה שהדרך היחידה לעזור לאנשים היא לדחוף אותם לעשות משהו שונה.
ההצלחה בתרגום ויישום רעיונות חכמת המזרח, לתוך מושגים מוגדרים המובנים במסגרת הטיפול המערבי - מסורתי, היא שהביאה לשיפור איכות חייהם של מטופלים רבים הסובלים מקשיים רגשיים וממצוקות שונות
עיקרון המיינדפולנס המיושם בשיטות טיפול עכשוויות וחווייתית, מאפשר שילוב של השניים, מזרח ומערב. יותר מכך יש בו הרחבת אפשרות הבחינה של המטופל, בין אם מטרתו בטיפול היא התפתחות אישית, הגדלת היכולת לשאת תסכול וכאב, הגשמה עצמית או כל מטרה אחרת.

 

פיתוח הגמישות המחשבתית באמצעות מיינדפולנס

איך אפשר לצאת ממעגל הקסמים הזה ולהפסיק לפחד או לגרום לנבואות הזעם שלנו להגשים את עצמן שוב ושוב?

דרך הסברת המושג  Mindfulness והאופן שמשתמשים בו בטיפול, ננסה לענות על שאלות אלו ובעיקר להראות כי קיימת דרך אחרת להתמודד עם משברים, מצוקות או גם עם חוסר שביעות רצון מחיינו, דרך שמובילה לחיים טובים יותר.

 

מידע על סדנת המיינדפולנס

סדנת או קורס מיינדפולנס נועדו לתת רקע ומידע על השיטה לרבות טכניקות לתרגול ויישום יום-יומי. הקורס לרוב מתקיים במסגרת של 8 מפגשים ממוקדים בהם לומדים טכניקות שונות של תרגול מיינפולנס, טכניקות מדיטציה יחד עם מאפיינים של טיפול קוגניטיבי וכמובן הנחיות לתרגול בבית.

מעבר לטכניקות וללמידת השיטה עצם ההשתייכות לקבוצת שווים מעניקה למשתתפים את תחושת השייכות, התמיכה ההדדית והיכולת להיעזר אחד בשני בכדי להרגיש טוב יותר. תחושת השותפות והשיתוף גם מחזקים את יכולת ההתמדה של המשתתפים בתרגול היומומי.

כולם חווים סבל, מי יותר מי פחות, ההבדל בין אנשים הוא באופן שבו כל אחד מתמודד עם הסבל האישי שלו, כל אחד וסיבותיו הוא.

בין אם יש לכם שאלות נוספות, הבהרות, תהיות, ספקות או אף מיתוסים בנושא זה, נשמח לשמוע אתכם. התקשרו בכל עת וננסה לענות, להסביר ולייעץ מהי הדרך הטובה ביותר עבורכם, להשיג את איכות החיים עליה תמיד חלמתם.

למידע נוסף וייעוץ ראשוני התקשרו:  03-6413483


 

 


סרטונים בנושא
הצוות המומחה בטיפול פסיכולוגי צוות מומחים מקצועי - מותאם אליך אישית
מידע נוסף בנושא
להרגיש קצת יותר טוב - תוספי התזונה הטבעיים של דר' טל | תוסף התזונה Re-Start Super
| תוסף התזונה Re-Live Super
מתעניין בטיפול אישי? צוות המומחים שלנו ישמח לעזור צור קשר

אנחנו כאן בשבילך

לקביעת פגישה השאר פרטיך
ונחזור אליך בהקדם
שליחת פנייה