קבוצת מיומנויות חברתיות שאלות ותשובות - מרכז ד"ר טל

   חיפוש סגירה 1800-100-172




אנחנו כאן בשבילך

השאר/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם
קבע פגישה




קבוצת מיומנויות חברתיות - שאלות ותשובות

את מרבית זמנם מעבירים ילדים בחברת ילדים אחרים, בני גילם כאשר המרכיב החברתי בעולמם של ילדים הופך משמעותי יותר ויותר עם גדילתם. תוך כדי התפתחותם הם לומדים כיצד ליצור חברויות וקשרים עם ילדים אחרים, כיצד להתמודד עם מריבות, חילוקי דעות, עם תוקפנות של ילדים אחרים או הפגנת כוח של בני גילם, כיצד לגלות איפוק באינטראקציות חברתיות ועוד. כל אלו מכונות יכולות או מיומנויות חברתיות. למיומנויות חברתיות יש חשיבות ומשמעות לא רק לאופן בו הילד יחווה את ילדותו, אלא גם ובעיקר ליכולת שלו להפגין או להשתמש בכישורים החברתיים שרכש בהמשך, בחייו הבוגרים וביכולת שלו להצליח  להשתלב בחברה, במסגרת העבודה, הלימודים, עם בני משפחה של בן או בת הזוג ועוד.

לא תמיד ילדים מצליחים להשתלב בחברה באופן חלק כפי שהיינו מצפים, והם נתקלים בקשיים שונים ומגוונים סביב מצבים חברתיים. כך למשל, ישנם מקרים בהם ילדים יתקשו לבטא את עצמם, הם מופנמים וביישנים למרות הצורך והרצון העז שלהם בקשר חברתי, לעיתים הם נמנעים ממצבים חברתיים שונים. במקרים אחרים, ילדים ימצאו את עצמם במצבים חוזרים של היתקלויות מילוליות או פיזיות עם בני גילם, בעקבות קשיים שגם הם נובעים מהיעדר במיומנויות חברתיות מתאימות.  

אחת הדרכים הטובות והיעילות ללמוד ולשפר מיומנויות חברתיות היא באמצעות השתתפות בקבוצה אשר מדמה מצבים חברתיים בהם נתקלים ילדים מידי יום ועוזרת בזמן אמת ללמוד כיצד לנהוג על מנת להתמודד טוב יותר עם הקושי שהם חווים.

במרכז ד"ר טל אנו מקיימים קבוצות של מיומנויות חברתיות מעין אלו וריכזנו עבורכם שאלות ותשובות שהורים רבים מעלים באשר לאופי הקבוצות. תוכלו גם ליצור עמנו קשר ונשמח לסייע.

 

למי מיועדת הקבוצה:

הקבוצה יכולה להתאים למגוון של קשיים, בין השאר ניתן למנות גם: ילדים עם קשיים חברתיים, מופנמות ובידוד חברתי, ילדים המביעים אלימות ותוקפנות במצבים חברתיים, ילדים הסובלים מהפרעת קשב, בעיות התנהגות, קושי בהבנת מצבים חברתיים, קושי ביצירת קשר, דחייה חברתית, הימנעות חברתית, חרדה חברתית וכו'.

 

לאילו גילאים מיועדות הקבוצות?

קבוצות המיומנויות החברתיות מתחילות מגילאי גן חובה ועד גילאי חטיבת הביניים.

רוצה לשמוע יותר איך מתנהלת הקבוצה? צור עמנו קשר 

מה משך זמן פעילות הקבוצה?

תהליך הכניסה כולל מפגש הערכה מקדים עם הורי הילד והילד. עיקר הליך הטיפול הקבוצתי נמשך לאורך  11 מפגשים קבוצתיים במקביל מתקיימים 3 מפגשי הדרכת הורים, בה מנחה הקבוצה והמטפל משתפים את הורי הילד בהתרשמותו והמלצותו להמשך. בנוסף, יוכלו ההורים לעבוד עם המנחה על דברים מרכזיים שעולים בחיי היומיום אצל הילד ומחייבים את התייחסות ההורה.

 

האם בקבוצה ישנם ילדים משנתון זהה?

הילדים בקבוצה הם סביב אותה קבוצת גיל, ייתכנו הפרשים של שנה שנתיים בין הילדים, לדוגמא: קבוצה שתכיל ילדים בכיתות ד', ה' ו- ו'.

 

מיהם מנחי הקבוצה

מנחים הקבוצה הינם מטפלים מוסמכים בהכשרתם (עובדים סוציאליים קליניים, פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים) לכולם ניסיון רב בטיפול בילדים, בני נוער וטיפול משפחתי. מנחה הקבוצה הינו דמות קבועה שהילדים פוגשים בכל שבוע וכן ההורים במפגשי הדרכת הורים.

 

מה עושים בקבוצת מיומנויות חברתיות?

התהליך הקבוצתי מדמה סיטואציות שמוכרות לילדים מהגן או מבית הספר - מצבים שבהם מתקיימת אינטרקציה חברתית והם מתקשים להשתלב, מתעצבנים ומתקשים לחכות לתורם, מסתבכים בניסיון להשיג משהו שהם רוצים ועוד. במפגשים נלמד את הילדים כלים ומיומנויות חברתיות דרך הפעילות. לדוגמא: איך משתלבים במשחק, איך ממתינים לתור, איך מנהלים משא ומתן כאשר אני רוצה משהו ואחר לא מסכים, איך מפרשים את הסיטואציה באופן מקדם ולא באופן שמקלקל את המשחק ועוד.

 

אם הילד לא מסתדר בקבוצה כמו שקורה לו עם ילדים אחה"צ?

אנחנו מצפים שסיטואציות מורכבות המתרחשות בחיי הילדים, ישוחזרו במהלך האינטראקציה ובפעילות. הקבוצה מהווה הזדמנות לילד להבחין בקושי שלו, להיעזר ואף ללמוד לצלוח את הקושי ולמצוא את הפתרון שיתאים עבורו.

 

האם העבודה הקבוצתית מניבה תוצאות?

בפעילות הקבוצתית מתרגלים את המיומנויות החברתיות השונות. התרגול יעזור לילד להגיע מוכן ובטוח יותר בעצמו אל הסביבה החברתית שלו, חוויות חיוביות שיצבור בתוך התהליך הקבוצתי יעזרו לו בסיטואציות השונות מחוצה לה. מהניסיון שלנו, יש ערך ייחודי לקבוצה של מיומנויות חברתיות, לעיתים גם על פני טיפול פרטני, בשל ההזדמנות שנוצרת לדמות סיטואציות חברתיות בהם ילדים

 

מה היתרון בטיפול קבוצתי לילד הסובל מבעיות חברתיות?

הטיפול הקבוצתי מאפשר לילד שסובל מבעיות חברתיות להתמודד בתוך הקבוצה ובזמן אמת עם קשייו. הפעילות בקבוצה תעודד את הילד להחצין את ההתנהגויות שמעכבות אותו, מנחה הקבוצה יאתר התנהגויות וקשיים אלו, יוכל להתערב ולעזור בהבנת התנהגות הילד ואף בשינוי דפוס ההתנהגות המקשה עליו.

 

אם הילד לא רוצה להגיע, איך מתמודדים?

במהלך הפעילות הקבוצות הילד עלול להביע התנגדות להגיע לקבוצה ובכך להימנע מהאינטרקציה המורכבת עם ילדים נוספים. אנו מנחים את ההורים לעזור לילדים להגיע על אף התנגדותם. בנוסף, בתהליך הקבוצתי יווצר קשר מיטיב של המנחה עם הילד, דבר שעשוי לסייע לילד לרצות ולהמשיך להגיע.

 

הילד רוצה לעזוב באמצע, כיצד מתמודדים?

ילדים שחווים קשיים חברתיים מתקשים במסגרות חברתיות ולכן אנו נצפה שיתעוררו קשיים והתנגדויות במהלך פעילות הקבוצה. חשוב לזכור כי אנו נצפה שהילד ישחזר את קשייו במהלך הקבוצה ולכן רצון לעזוב, הינו שיחזור והימנעות מאינטרקציה. במקרה שכזה, אנו ממליצים לשתף את מנחה הקבוצה בקשייו ובהתנגדות הילד. מנחה הקבוצה יעזור לילד לבטא את קשייו במסגרת הקבוצתית.

 

האם אפשר להירשם רק לחלק ממפגשי הקבוצה?

תהליך הקבוצה מונה כאחד עשר מיפגשים, לא ניתן להירשם לחלק מהתהליך שכן הדבר עלול ליצור בלבול, חוסר עקביות וסדר אצל הילד ואצל משתתפי הקבוצה האחרים. כאשר ישנה עקביות הן מבחינת התהליך, הן מבחינת ההנחיה והן מבחינת המשתתפים לילדכם מתאפשרת חוויה רציפה שיכולה לקדם שינוי וטיפול מיטיב יותר לקשייו.

 

לפרטים נוספים פנו אלינו בטלפון  036413483

 



מתעניין בטיפול אישי? צוות המומחים שלנו ישמח לעזור צור קשר


אנחנו כאן בשבילך

לקביעת פגישה השאר פרטיך
ונחזור אליך בהקדם
שליחת פנייה