קורס מיינדפולנס להפחתת לחצים - מרכז ד"ר טל

   חיפוש סגירה 1800-100-172




אנחנו כאן בשבילך

השאר/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם
קבע פגישה




קורס מיינדפולנס להפחתת לחצים

                                                  

 קורס מיינדפולנס להפחתת לחצים Mindfulness based stress reduction 

סביר להניח שגם אתם מצאתם את עצמכם עסוקים לא מעט בדאגות לגבי העתיד ומחשבות של חרטה, געגועים או פשוט עיסוק בלתי פוסק בעבר. כמו רבים מהאנשים בעידן המודרני ובעולם המערבי, סביר להניח שגם אתם שכחתם את הזמן החשוב של חייכם - ההווה. ההווה שמאפשר לכם לחוות את הטוב בחייכם, או להסתכל ולפרש את הפחות טוב בחייכם באופן המציאותי ביותר.

איך תצליחו לחוות את ההווה טוב יותר, ובכלל איך תצליחו להיות מוטרדים פחות ולהצליח להתנתק מהלחץ והסטרס שמביא איתו העידן המודרני? אחת הדרכים הטובות לעשות זאת היא באמצעות תרגול מיינדפולנס.

תרגול מיינדפולנס מתאים לכל מי שהוא מרגיש שחווה עומס בחיי היום יום, שמתקשה להתמודד עם הצורך לתמרן בין כל משימות החיים, שמאבד שליטה בתוך היום יום ושמרגיש שמרוב תכנונים ועשיה הוא מתקשה להצליח להירגע ולנוח גם כשאפשר. הקורס מתאים גם למי שרוצה ללמוד שיטה בעלת הוכחות מדעיות לכך שהיא מסייעת בהפחתת סטרס והתמודדות טוב יותר עם מה שהחיים מביאים איתם.

 

מהו מיינדפולנס ?

מיינדפולנס (בעברית: קשיבות) הינו דרך של הפניית תשומת לב אל חווייתינו הנוכחית, כאן ועכשיו, מתוך עמדה שאינה שיפוטית. יכולת זו ניתן לאמן ולפתח על ידי תרגול קבוע של הטכניקה במשך מספר שבועות רצופים. 

אימון כזה כולל שלושה היבטים עיקריים - חיזוק היכולת להפנות את תשומת הלב באופן בלעדי למקום מסויים ויחיד, התמקדות בהווה והפחתת העיסוק בעבר ובעתיד, כאשר אלו נעשים באמצעות מודעות לא שיפוטית להווה, לתחושות ולמחשבות שלנו ברגע נתון.

 

קורס מיינדפולנס - למי מתאים ובמה מסייע

הקורס מיועד לטיפוח איכויות של יציבות וחוסן נפשי דרך למידה של תרגולי מיינדפולנס, הבנת הבסיס התאורטי של השיטה והטמעה שלה ביומיום.

הקורס מיועד לכל אחד מאיתנו המעוניין להפחית לחצים ומתחים ביום-יום, ומסייע במצבים של סטרס, קשיי ריכוז, תחושות של מוטרדות, חוסר סיפוק, עצבנות ותחושה של היעדר שביעות רצון מהחיים. בעצם הוא מיועד לכל אדם המתמודד עם ההפתעות שהחיים מביאים איתם.

בדומה לאימון גופני, שמטרתו לחזק את הגוף, תרגול מיינדפולנס מסייע לחיזוק החוסן הרגשי שלנו, המודעות העצמית, השגת שקט נפשי, סבלנות כלפי עצמי ואחרים, הכלה ואמפתיה.  וזה גם מוכח מחקרית: מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות אודות יעילות מיינדפולנס במאה ה-21 ובעולם המערבי הראו כי לתרגול מיינדפולנס השפעה על הקוגניציה והיא מתבטאת גם בשינויים מוחיים. אלו נצפים בהיבטים שונים: שיפור יכולות קשב וריכוז, שיפור יכולות ויסות וניהול עצמי, הפחתת חרדה, הפחתת תחושת סטרס, סיוע בהפחתת כאב ותסמינים פסיכוסומטיים אחרים ועוד.

קורסים לתרגול מיינדפולנס כבר נפוצים בכל העולם; במחלקות שונות בבתי חולים, במוסדות לימוד ובתי ספר, בקליניקות לטיפול פסיכולוגי וגם חברות גדולות כמו גוגל ופייסבוק רואות את החשיבות שבמתן הכלים של מיינדפולנס לעובדיהם.

 

פרטים חשובים אודות הקורס

אורך הקורס: הקורס כולל תשעה מפגשים , כאשר 8 מפגשים הינם באורך של שעתיים וחצי . מפגש נוסף הינו באורך 5 שעות, הנועד לתרגול ממושך של התרגולים שנלמדו במהלך כל הקורס.

מה במפגשים: המפגשים בנויים מתרגולי מיינדפולנס מונחים, שמתורגלים במנחי הגוף השונים (שכיבה, ישיבה, עמידה ותנועה), הסברים ושיחה משותפת.

מי מעביר את הקורס: הקורס מועבר על ידי דניאלה יהושע, פסיכותרפיסטית ועובדת סוציאלית קלינית, מומחית בטיפול מיינדפולנס ובוגרת הקורס לשיטת MBSR

מה נדרש ממני ומה אני מקבל: משתתפי הקורס יקבלו חוברות הדרכה ותרגולי שמע וכן יתבקשו לתרגל מדי יום כ30 דקות במהלך תקופת הקורס, תנאי הכרחי על מנת להפיק תועלת מהקורס.

זמן ומיקום: הקורס יתקיים ביום קבוע מידי שבוע בשעות הערב בקליניקה שלנו ברמת אביב. בקליניקה חדר קבוצות רחב וחדשני , המאפשר הן מרחב המתאים לתרגול פרטני והן מרחב המתאים להרצאה פרונטלית והסבר מקצועי לכלל הקבוצה. סביב מתחם הקליניקה כרי דשא רחבים.

 

להרשמה ופרטים נוספים צרו עמנו קשר 1-800-100-172

 



מתעניין בטיפול אישי? צוות המומחים שלנו ישמח לעזור צור קשר


אנחנו כאן בשבילך

לקביעת פגישה השאר פרטיך
ונחזור אליך בהקדם
שליחת פנייה