אבחון BRC להערכת תפקודי הקשב והריכוז הינו אבחון נוירו-קוגניטיבי ממוחשב, אשר מאפשר קבלת פרופיל מקיף ומדוייק של היכולות ושל הקשיים הקוגניטיביים של הנבדק.
האבחון מסייע לרופאים ואנשי טיפול בהבנת קשייו של המטופל, מאפשר להגיע לאבחנה מדוייקת של מצבו ולהתאים לו תוכנית טיפול אשר תהיה מכוונת לצרכיו האישיים.
ילדים החל מגיל 6, בתנאי שרכשו יכולת קריאה בסיסית ועד למבוגרים.
אבחון BRC מתבצע באמצעות מערכת ממוחשבת המופעלת על ידי מסך מגע. הוא קל לביצוע וידידותי למשתמש. האבחון עורך כשעה ומחולק ל 12 מטלות קצרות ומגוונות. במהלך האבחון בודקים תפקוד סנסורי-מוטורי באמצעות מטלות הדורשות מוטוריקה עדינה, בודקים זמני תגובה, זיכרון שמיעתי והכרה, זיכרון חזותי, יכולת תכנון, צפיית העתיד והתארגנות, יכולת שטף מילולי, הבנה חברתית ועוד.
אבחון BRC מספק יתרון משמעותי על פני שיטות מסורתיות להערכת תפקודי קשב וריכוז, בין היתר באמצעות חידוד רמת הרגישות של התוצאות, רמת הדיוק שלהן, חסינות מפני סובייקטיביות המאבחן, הבטחת אחידות בהצגת הגירויים ויכולת השוואה למאגר נתונים רחב של קבוצות נורמה (סטנדרטיזציה), באופן שמגביר את מהימנות תוצאות האבחון. חשוב לציין כי אבחון BRC עבר תיקוף עבור האוכלוסייה הישראלית.
ניתן לעבור את האבחון בשני שלבים ובשני מועדים שונים. בשלב ראשון ללא טיפול תרופתי להפרעת קשב ובשלב שני, במידת הצורך, לאחר נטילת טיפול תרופתי. בצורה זו ניתן לקבל תמונה רחבה של ההשפעה הטיפולית, תוך השוואה גראפית, נוחה למעקב, לתוצאות האבחון הראשון.
בסיום האבחון, התוצאות נשלחות לניתוח סטטיסטי ומתקבל דו"ח המציג את הפרופיל הקוגניטיבי והרגשי של הנבדק, על ידי השוואה לנורמות, על פי גיל, מין ושנות לימוד. דוחות האבחון מציגים תמונה תפקודית של הנבדק, אשר מבטאת את כוחותיו, כמו גם את קשייו ומסייעים בידי הרופא או הפסיכולוג להגיע להחלטה אבחונית וטיפולית מדוייקת יותר ומותאמת אישית לכל פונה.